Optimist nybegynnerOptimist nybegynner
WaszpWaszp
SkiffSkiff

Nyttig informasjon

Jollseilingen i Tønsberg Seilforening er organisert gjennom jollekomiteen. Vi har gode tradisjoner for å utvikle gode seilere. For tiden har vi jolleseilere som representerer Norge på landslaget og helt ned til ferske seilere som akkurat har startet sin seilkarriere.

For Tønsberg Seilforening er det viktig at de unge først behersker båten og synes seiling er gøy før man begynner å tenke for mye på regattaseilingen. Det naturlige innsteget til seiling er å begynne i Optimist, hvor nybegynner er starten. Som regel vil halvparten av seilerne ønske å gå videre til neste nivå året etter, mens noen tar kurset om igjen. Etter nybegynner er det flere år med viderekommende seiling. På viderekommende 2 blir det mer regattafokus og deltakelse på regattaer i egen og andre foreninger. Når ambisjonene og lysten til å seile flere regattaer omkring i Norge og for noen utlandet er regattagruppen det siste steget i Optimistkarrieren. Optimist kan man seile til det året man fyller 15 år. Etter Optimist er det mange muligheter, man kan fortsette å seile enpersonsbåt i Laser, eller man kan begynne å seile sammen med flere i RS Feva eller 29er. Feva er en trygg båt som gir gode seilopplevelser, men hvor det atletiske ikke er like stort representert. I 29, som er en skiff, er det å være litt atletisk viktig da båten har stort fartspotensial og er særdeles ustabil.

Laser er kanskje den mest utbredde klassebåten i verden og man kan seile i denne båten til man er pensjonist. Laseren deles inn i tre klasser, 4.7, Radial og Standard. Skroget er det samme, men seilarealet endres. 4.7 har det minstre arealet og Standard har det største

Ønsker du å begynne med jolleseiling - eller har andre spørsmål. Ta kontakt

Nyheter

Julebord for jolleseilereJulebord for jolleseilere2019-11-12T23:00:00ZVelkommen til alle jolleseilerne i Vestfold!
Velkommen til juletreseilasVelkommen til juletreseilas2019-11-03T23:00:00ZTønsberg Seilforening arrangerer juletreseilas den siste helgen i november, 30.nov - 1.des. Dette har blitt en hyggelig førjulstradisjon hvor vi inviterer til seiling og overnatting.
Premieutdeling tirsdag- og onsdagsregattaerPremieutdeling tirsdag- og onsdagsregattaer2019-10-06T22:00:00ZDet blir premieutdeling for store og små onsdag 9.oktober kl.18.00 i Klubbhuset. Deltakerpremie til alle nybegynnere. Enkel servering!
NM-SØLV i 11MODNM-SØLV i 11MOD2019-09-08T22:00:00ZAnders Wilhelmsen med Kyrre Tjøm, Eilert Kamfjord og Per Butler Wang seilte inn til sølv under helgens NM i 11MOD. I tillegg ble det kåret flere klassemestere og seilt Norgescup i 29'er og RS Feva på Fjærholmen denne helgen.
KlubbmesterskapKlubbmesterskap2019-08-28T22:00:00Z20. og 21. august ble det kåret klubbmestere i både små og store klasser på Fjærholmen.
Ida Linn Norgesmester i Laser 4.7Ida Linn Norgesmester i Laser 4.72019-08-11T22:00:00ZGratulerer til Ida Linn Vittersø som Norgesmester i Laser 4.7.
Mathilde nordisk mester i Laser 4.7Mathilde nordisk mester i Laser 4.72019-08-02T22:00:00ZJunior Nordisk er avsluttet og Mathilde Bregner Robertstad fra Tønsberg seilforening ble nordisk mester i Laser 4.7.
Results Jr Nordic Championship 2019Results Jr Nordic Championship 20192019-07-30T22:00:00ZResult is published on Manage2sail
Junior Nordisk er i gangJunior Nordisk er i gang2019-07-29T22:00:00ZDet yrer av seilere med familie og funksjonærer på Fjærholmen nå som Junior Nordisk er i gang på Fjærholmen.
Sølv til MathildeSølv til Mathilde2019-07-29T22:00:00ZVi gratulerer Mathilde Bregner Roberstad med sølv i EM 6.9 Class.
Nordic youth sailing championshipsNordic youth sailing championships2019-07-18T22:00:00ZEntry is closed. Due to few entries at the entry deadline the races for Zoom8, RS Feva and 29'er are canceled Championships web site, click below
Mathilde nr 1 i slalom Waszp 6,9Mathilde nr 1 i slalom Waszp 6,92019-07-17T22:00:00ZMathilde ble nr 1 første dag i Waszp-EM på Gardasjøen da det ble arrangert slalom-konkurranse.
Nordic youth sailing championshipsNordic youth sailing championships2019-06-08T22:00:00ZEntry is closing July 1. 2019 Noitce of Race is published,click below for championship site
NC3 i Stavanger - Uttak mesterskapNC3 i Stavanger - Uttak mesterskap2019-06-03T22:00:00ZI helgen ble det seilt Norges Cup for Lasere og Optimist i Stavanger.
Pinseleir 2019Pinseleir 20192019-05-26T22:00:00ZVelkommen til Pinseleir 2019. Vi har utvidet earlybird prisen for alle klasser med en uke etter avtale med Optimistjolleklubben. Velkommen spesielt til seilere som er Coming Star - vi kommer til å lage et spesielt opplegg for dere denne pinsen.

>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>

Alle nyheter

Steffens innsatspokalSteffens innsatspokal2019-10-09T22:00:00ZUtdeling av Steffens innsatspokal er et av høydepunktene under premieutdelingen for tirsdags- og onsdagsregattene. I år gikk denne til Erwin Wang-Reissig.
Flere klasseseire til Tønsberg under Hollænder'nFlere klasseseire til Tønsberg under Hollænder'n2019-09-01T22:00:00ZIgjen flott TS innsats under årets Hollænderseilas.
VM-bronse til BjørnarVM-bronse til Bjørnar2019-07-17T22:00:00ZVi gratulerer Bjørnar med bronse i VM som ble seilt i Cadiz tidligere i juli.
EM Optimist EM Optimist 2019-07-03T22:00:00ZEM Optimist med Marie Butler Wang - beste nordiske jente!
Seier til TSSeier til TS2019-05-26T22:00:00ZTønsberg Seilforening vant kvalifiseringen til å representere Norge i Youth Sailing Champion EM i Kiel 22-24 juni. Her vil alle de beste ungdomslagen i Europa stile for å representere sin lokale forening.
Nøtterøy Rundt, 25. maiNøtterøy Rundt, 25. mai2019-05-21T22:00:00ZInfo. , påmelding, dokumenter og resultater ligger på manage2sail.com Klikk på linken under, så kommer du direkte inn
Tjøme RundtTjøme Rundt2019-04-25T22:00:00ZTjøme rundt 1.mai start kl.10.00
VestfoldCup 1VestfoldCup 12019-04-24T22:00:00ZVelkommen til Vestfold Cup -
Medlemskveld KappseilingsregleneMedlemskveld Kappseilingsreglene2019-03-26T23:00:00Z24. april kl.19-21 klubbhuset Regelgjennomgang med Anne Kaalstad og Thomas Kresse
Velkommen til nybegynnerkurs 2019Velkommen til nybegynnerkurs 20192019-03-26T23:00:00ZVelkommen til nybegynnerkurs, oppstart 2.april kl 18.00 på Fjærholmen
Nytt styreNytt styre2019-02-16T23:00:00ZPå årsmøtet ble det valgt nytt styre.
Årsmøte 2019Årsmøte 20192019-02-06T23:00:00ZÅrsmøtet 14.02.2019 Avholdes i klubbhuset Fjærholmen kl.18.30 Saksliste og dokumenter finner du her:
Velkommen til medlemskveld onsdag 27. februar kl. 1800Velkommen til medlemskveld onsdag 27. februar kl. 18002019-02-02T23:00:00ZHelene og Marie forteller om sin vei fra nybegynnere til toppseilere. EM vinnere 2018 og mange gode internasjonale prestasjoner gjør at drømmen om OL er nær. Hør de forteller om sin historie fra nybegynner til den internasjonale toppen.
Årsmøte, innkallingÅrsmøte, innkalling2019-01-13T23:00:00ZÅrsmøte avholdes på Fjærholmen torsdag 14. februar 2019 kl. 18.30. Eventuelle forslag må være styret i hende innen 31. januar. Styret adr. Boks 73, Teie, 3106 Nøtterøy e-mail: tonsberg.sf@online.no http://www.tonsbergseilforening.no
Årets klubbavis publisertÅrets klubbavis publisert2018-12-21T23:00:00ZKlubbavisen Tobakksrullen er publisert. Den siste versjonen vil alltid finnes under fanen Klubbavisen på forsiden av vår hjemmeside. Ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år