Optimist nybegynnerOptimist nybegynner
WaszpWaszp
SkiffSkiff

Nyttig informasjon

Jollseilingen i Tønsberg Seilforening er organisert gjennom jollekomiteen. Vi har gode tradisjoner for å utvikle gode seilere. For tiden har vi jolleseilere som representerer Norge på landslaget og helt ned til ferske seilere som akkurat har startet sin seilkarriere.

For Tønsberg Seilforening er det viktig at de unge først behersker båten og synes seiling er gøy før man begynner å tenke for mye på regattaseilingen. Det naturlige innsteget til seiling er å begynne i Optimist, hvor nybegynner er starten. Som regel vil halvparten av seilerne ønske å gå videre til neste nivå året etter, mens noen tar kurset om igjen. Etter nybegynner er det flere år med viderekommende seiling. På viderekommende 2 blir det mer regattafokus og deltakelse på regattaer i egen og andre foreninger. Når ambisjonene og lysten til å seile flere regattaer omkring i Norge og for noen utlandet er regattagruppen det siste steget i Optimistkarrieren. Optimist kan man seile til det året man fyller 15 år. Etter Optimist er det mange muligheter, man kan fortsette å seile enpersonsbåt i Laser, eller man kan begynne å seile sammen med flere i RS Feva eller 29er. Feva er en trygg båt som gir gode seilopplevelser, men hvor det atletiske ikke er like stort representert. I 29, som er en skiff, er det å være litt atletisk viktig da båten har stort fartspotensial og er særdeles ustabil.

Laser er kanskje den mest utbredde klassebåten i verden og man kan seile i denne båten til man er pensjonist. Laseren deles inn i tre klasser, 4.7, Radial og Standard. Skroget er det samme, men seilarealet endres. 4.7 har det minstre arealet og Standard har det største

Ønsker du å begynne med jolleseiling - eller har andre spørsmål. Ta kontakt

Nyheter

JuletreseilasJuletreseilas2018-12-07T23:00:00ZHelgen 1. til 2. desember ble det arrangert juletreseilas på Fjærholmen for Optimist og Laser 4.7.
Seier i NOK lagcupSeier i NOK lagcup2018-10-10T22:00:00ZTønsberg Seilforening sitt lag TBG Power vant årets lagcup for optimistjoller. Laget besto av Marie Butler Wang, Mathilde Robertstad, Marie Lepperød , Sivert Foyn-Andersen og Felix Toll-Kjær.

>>https://atea.klubb.nif.no/Sider/ProduktKlubbkontor.aspx>>

Årsmøtehttps://tonsbergseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=36Årsmøte2019-02-14T17:30:00Z2019-02-14T19:30:00ZFjærholmen - klubbhuset<div></div>
Båtutsetthttps://tonsbergseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=37Båtutsett2019-04-27T10:00:00Z2019-04-27T11:00:00Z<div></div>
Pinseleirhttps://tonsbergseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=34Pinseleir2019-06-08T08:00:00Z2019-06-10T14:00:00ZFjærholmen

Alle nyheter

Bjørnar nr. 2 i North AmericaBjørnar nr. 2 i North America2018-12-05T23:00:00ZBjørnar har avluttet sesongen sterkt med en 2. plass i North America! Vi gratulerer!
Norge om babordNorge om babord2018-11-28T23:00:00ZTirsdag 11.desember kl 19.00 kommer Magne Klann til Fjærholmen. Han vil blant annet fortelle om sin spennende reise fra nord til sør i RS Aero, Norge om babord.
Velkommen til ny hjemmesideVelkommen til ny hjemmeside2018-11-19T23:00:00ZStartskuddet er nå gått for ny hjemmeside for TS. Dette vil forhåpentligvis bli en mer levende side, hvor all informasjon til bli lagt! Det skal være enkelt å finne frem. En del mangler fortsatt, men mer vil komme til etterhvert.
Velkommen til nye websiderVelkommen til nye websider2018-11-18T23:00:00ZVelkommen til våre nye websider. Disse sidene er under utvikling, spesielt med tanke på innhold. Det vil komme mer og bedre informasjon på flere steder i kommende uker.
Velkommen til ny hjemmeside for TSVelkommen til ny hjemmeside for TS2018-11-18T23:00:00ZVelkommen til ny hjemmeside for TS! Her skal vi finne all informasjon og aktivitet som skjer i foreningen vår! Gi tilbakemelding på hva og om dere ønsker noe - så tar vi tak i det! Dette blir spennende!
Årets team/lagÅrets team/lag2018-11-08T23:00:00ZVestfold Idrettsgalla
Premieutdeling for tirsdags- og onsdagsregattaenePremieutdeling for tirsdags- og onsdagsregattaene2018-10-24T22:00:00ZTirsdag 10. oktober var det premieutdeling for tirsdags- og onsdagsregattene.
Kretsmesterskap for joller 2018Kretsmesterskap for joller 20182018-08-30T22:00:00ZDet ble seilt kretsmesterskap i Sandefjord 25. - 26. september. Selmer Foyn-Andersen gikk helt til topps i Optimist B. I Optimist A gikk ble Marie Butler Wang nr. 2 og Selmer Foyn-Andersen nr. 3. Ida-Linn Vittersø fikk til slutt 3. plass i Laser 4.7.
Velkommen til nye hjemmesiderVelkommen til nye hjemmesider2018-03-01T23:00:00ZVi har inngått et samarbeid med Atea om nye websider og klubbkontor. Hjemmesidene er under utvikling. Mer informasjon vil komme
Hilde Syrrist gjenvalgtHilde Syrrist gjenvalgt2018-02-17T23:00:00ZÅrsmøtet ble avholdt torsdag 15. februar. Hilde Syrrist ble enstemmig gjenvalgt som leder for 2018. Eirik Brekke ble valgt til ny nestleder.
Seilkurs Optimist NybegynnerSeilkurs Optimist Nybegynner2018-02-15T23:00:00ZSeilkurs for barn 8-12 år Tønsberg Seilforening starter opp nybegynnerkurs tirsdag 24.april kl 18.00. Det er ingen formelle krav til kompetanse, men du burde jo like sjøen og ha interesse for å begynne med seiling.
Velkommen til Atea KlubbVelkommen til Atea Klubb2018-02-15T23:00:00ZTakk for at din klubb velger Atea Klubb som leverandør av ny hjemmeside.
En enklere klubbhverdagEn enklere klubbhverdag2018-02-14T23:00:00ZAtea Klubbkontor inneholder styre- og prosjektrom og sørger for tilgang til dokumenter, epost, kalender og Office-pakken gjennom sikker lagring i skyen. Bedre samhandling, høyere trygghet og større fleksibilitet.
Publiseringsløsning for idrettsrådPubliseringsløsning for idrettsråd2018-02-13T23:00:00ZAtea Klubb har i samarbeid med Norges Idrettsforbund utviklet en publiseringsløsning for alle idrettsråd.